3 הגורמים לפיברומיאלגיה + 6 דרכים לטיפול טבעי בפיברומיאלגיה

שלחי לחברה

טיפול טבעי בפיברומיאלגיה (fibromyalgia)

המאמר הזה נכתב עבורך, בעקבות הפגישות שלי עם אורלי. רק כשאורלי הגיעה אלי כדי לטפל בפיברומיאלגיה, הבנתי כמה מעט הרפואה הקונבנציונלית יכולה להציע לך, לעומת הפתרונות הטובים שיש לטיפול הטבעי – שיכול אפילו לעזור לך להחלים מפיברומיאלגיה!
הבעיה עם הגישה הקונבנציונלית לטיפול בפיברומיאלגיה היא שאף אחד לא באמת יודע מדוע מתחילה המחלה או איך לטפל בה. כל הטיפולים הם סימפטומטיים, כלומר – נועדו רק לשכך את הסימפטומים עי תרופות נגד כאבים ותרופות נגד דיכאון, אבל הטיפול הרפואי אינו מרפא את המחלה עצמה.
אם בוחנים את הפיברומיאלגיה מנקודת מבט שונה, לעומת זאת, גם אפשר פתאום להבין את הגורמים למחלה, ולכן גם לרפא אותה – ולהחזיר אותך לחיים טובים יותר ולאיכות חיים משופרת.  
 

3 הגורמים לפיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא מחלה שנגרמת בגלל רעלים – פיזיים ורגשיים, ובגלל מתח – שבתורו יוצר גודש של רעלים פיזיים (קורטיזול) ורגשיים (כעס, פחד, עצב).
אם את אוכלת לא בריא הרעלים האלה מצטברים בגוף. בגלל עומס הרעלנים המערכת מתקשה לתפקד ולסלק רעלים אלו מהגוף, ובסופו של יום הם גורמים לעייפות, לכבדות, ולכאבים בגוף.
אם את אוגרת רגשות של כעס, של עצב ושל פחד – גם אלו רעלים. הם רעלים רגשיים שגורמים לכאב רגשי. אם את לא יודעת איך לרפא עצב, כעס ופחדים – גם הם מצטברים בגוף, ומשום שאינך מאפשרת להם שום צורת ביטוי אחרת, הם מתבטאים בסופו של דבר עי כאבים, עייפות ודיכאון ):
ואז, אם קורה משהו רע בחייך – תאונה, פיטורין, או מוות של אדם קרוב, המערכת שגם קודם התקשתה לתפקד קורסת בסופו של דבר, והמחלה מתפרצת – יש לך פיברומיאלגיה.
אז מה עושים?
 

ריפוי עצמי וטבעי של פיברומיאלגיה 

החדשות הטובות הן שקודם כל – יש מה לעשות!!! פיברומיאלגיה היא אולי מחלה כרונית, אבל את בהחלט יכולה להגיע למצב שאת מרגישה טוב – עם הגוף שלך, עם עצמך, ועם החיים שלך!
החדשות הרעות הן שאת העבודה הזו את תצטרכי לעשות.
אם לקית בפיברומיאלגיה אני משערת שאת מסוסי העבודה החזקים שרגילים לעבוד, אבל בדרך כלל את עובדת עבור אחרים.
האם תסכימי להתחיל לעבוד בשביל עצמך?
 

ניקוי רעלים מהגוף לטיפול בפיברומיאלגיה

אם הסיבה הפיזית העיקרית לכך שאת סובלת מפיברומיאלגיה היא עומס רעלנים בגוף, הרי שניקוי רעלים יעזור לך להרגיש טוב יותר ולסבול מפחות כאבים.
אפשר ללכת לשבוע של צום מיצים במדבר – זה תמיד רעיון טוב, אבל זה גם יקר, וגם הדברים האלה לא עובדים בצורה של זבנג וגמרנו. אני מציעה לך לבנות על הטווח היותר ארוך, ולתכנן לעצמך תהליך ניקוי רעלים שייקח 3 חודשים – או לכל החיים. שנאמר: לשינויים טובים מתרגלים מהר (:
אז איך עושים את זה?
 

דיאטת אלימינציה: תזונה נכונה לטיפול טבעי בפיברומיאלגיה

לניקוי רעלים יש 2 פנים.
פן אחד של ניקוי רעלים הוא מה שנקרא דיאטת אלימינציה – להפסיק להכניס רעלים לגוף שלנו, כלומר: לוותר עד כמה שאפשר על סוכר לבן, קמח לבן, קפה, תה, אלכוהול, מוצרי חלב, ומזון מהחי (עוף, בשר, דגים), וכדאי לבחון גם את האפשרות לוותר, ולו לכמה שבועות, גם על לחם, פיתות, ומוצרים מחיטה.
מה שנשאר זה דיאטת בריאות טבעונית, טעימה וצבעונית, עשירה בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון אנטי דלקתיים, הכוללת דגנים מלאים, קטניות (להשרות יום לפני), ירקות, פירות, זרעים (זרעי חמניות, זרעי דלעת, שקדים, אגוזים) ועלים (חסה, רוקט, פטרוזיליה, כוזברה).
בגדול – פשוט מתחילים לאכול אך ורק בריא. זה לא שאסור 'לחטוא' – מותר פעמיים שלוש בשבוע, אבל את החטאים הגדולים כדאי להשאיר מחוץ לבית.
בעיקר חשוב וכדאי לוותר על סוכר לבן ומוצרים המכילים סוכר לבן (ממתקים, משקאות ממותקים), על קפה, ועל מוצרי חלב.
עוד על תזונה בריאה יש באתר שליהנה הלינק.
 

דיטוקס לשיכוך כאבים של פיברומיאלגיה

דיאטת האלימינציה תעזור לך להכניס לגוף שלך אך ורק אוכל בריא. בנוסף אליה כדאי להוסיף גם את הפן השני, ולהתחיל בניקוי רעלים אקטיבי – דיטוקס.
רעיונות שונים איך לעשות את זה אפשר לקרוא בקובץ המאמרים הזהלינק.
בעיקר אני ממליצה על ניקוי כבד כל בוקר למשך חודשיים או שלושה, ועל שתייה של ליטר או שניים כל יום מחליטת הצמחים לניקוי רעליםהנה הלינק. אפשר להכין קנקן תה ולשתות במשך היום – במקום מים או משקאות קלים, או לשים בתרמוס שישמור אותו חם.
אפשר גם לקחת תוסף תזונה של האיורוודה  ההודית לניקוי רעלים – טריפלה. הנה הלינק.
הכבד הוא המסננת של הגוף, וכשאת מנקה את המסננת את עוזרת לכבד לנקות יותר רעלים מהגוף שלך יותר טוב, דבר שיאיץ את תהליך השחרור שלך מכאבי הפיברומיאלגיה.
 

טיפול נפשי בפיברומיאלגיה

האם יכול להיות שהגוף שלך פיתח את מחלת הפיברומיאלגיה על בסיס נפשי? יש בהחלט מצב שלפני המחלה היית אדם בריא מאוד, ואפילו חזק, אבל מבחינה רגשית צברת עוד ועוד רעלים שלא ידעת מה עושים איתם, ואז כשבא גורם המתח – בום! וכל המערכת הפיזית שאיכשהו החזיקה מעמד שנים כבר לא הצליחה לעמוד מול קריסת המערכת הרגשית.
לכן, כדי לא רק להקל על תסמיני הפיברומיאלגיה (כאבים ועייפות), אלא גם כדי לעזור לך להחלים לגמרי, אני מאוד מציעה לך להתחיל ולנקז את הרעלים הרגשיים שגרמו לך מלכתחילה לחלות.
 

איך לרפא את הכאב הנפשי שגורם לפיברומיאלגיה

הדרכים לטיפול רגשי הן רבות ומגוונות. אני הייתי ממליצה לך להתמקד במה שמרגיש לך נכון, במה שקל לך לעשות, ובמה שעושה לך נעים.
אני שמה כאן בקיצור כמה טכניקות, רעיונות ושיטות, ואת תבחרי לך, או אפילו תמציאי או תאמצי לך טכניקות חדשות. הרעיון הוא פשוט להתחיל לשחרר, להסכים להרגיש את מה שאנחנו מרגישות, ובעיקר את הרגשות הלא נעימים שמהם ניסינו להתעלם ולהימנע במשך ככ הרבה שנים – עד שהכאבים הפכו לפיזיים, וקיבלו את צורת המחלה של פיברומיאלגיה...
 

6 טכניקות ורעיונות לטיפול טבעי בפיברומיאלגיה

1.להיות נחמדה אל עצמך. לנסות ולהבין את עצמך ואת איך שבסופו של דבר הפכת למי שאת, כולל הפיברומיאלגיה. המאמר הזה על פוסט טראומה יעזור לך אולי להבין למה לקית בפיברומיאלגיה, ויעזור לך למצוא סיבות כדי להתייחס אל עצמך עם יותר חמלה.
2.חליטת תה מרגיעה הכוללת פסיפלורה / שעונית, ו/או קמומיל תעזור לך להרגע, ותתן לך את האומץ ואת כוחות הנפש לעבור את ניקוי הרעלים הרגשי הזה ולהפחית את כאבי הנפש ואת כאבי הפיברומיאלגיה.
אפשר להוסיף את הצמחים לצמחי החליטה לניקוי רעלים. עדיף לקנות את הצמחים בתפזורת – יוצא יותר זול.
3.לכתוב, לכתוב, לכתוב. הכתיבה עוזרת לשחרר רגשות, והיא טובה יותר מאשר לשפוך את ליבך בפני אדם אהוב – כי לנייר יותר קל להכיל אותך. יש סבירות גבוהה לכך שאם הכאבים שלך יהיו על הנייר הם לא יהיו בגוף... קוראים לזה החלמה מפיברומיאלגיה. המאמר הזה מסביר איך לעשות את זה.
4.להסכים להרגיש ולהכיל את מה שאת מרגישה. פשוט לתת לזה להיות, במקום לנסות לנהל את זה ולבקר את זה. לקחת רבע שעה ביום כדי לבכות, או לכעוס, או לפחד. עושים את זה כמו שמתואר בתרגיל הראשון במאמר שלעיל.
5.לעשות לעצמך נעים בגוף. הגוף הוא לא רק כלי עבודה, הוא יכול להיות גם מקור לעונג. ככל שתתרחקי מהתובנה הזו, כך את משאירה את הגוף שלך כטרף קל לשיני הפיברומיאלגיה. אם תלכי לטייל קצת בים, תעשי טאי צ'י או צ'י גונג, יוגה או פלדנקרייז – איזה שהוא סוג של תנועה עדינה, נעימה ורכה, במקום שנעים לך ועם חברה שנעימה לך, במטרה האחת והיחידה לעשות לעצמך נעים, יש סיכוי שתודעת הגוף שלך תכלול עוד חוויות חוץ מאשר כאבים, וכאבים בלבד.
6.פתרון קסם: הילינג. לא כולם מאמינים בזה, אבל אני ככ אוהבת, זה ככ נעים, ואחרי שראיתי ככ הרבה ניסים אני כבר ככ מאמינה, שחייבת לשתף. גבירותי, הילינג עושה ניסים! אם את מוכנה לבדוק את האפשרות – יש מצב ש 4 פגישות של טיפול נעים יעזרו לך להפוך את כל תהליך ההחלמה מהפיברומיאלגיה ליותר נעים ופחות כואב. שווה לנסות.
 

סיכום: החלמה מפיברומיאלגיה – זה בידיים שלך!

אז ראית כבר שאני לא ככ מאמינה בפתרונות שיש לרפואה הקונבנציונלית להציע לפיברומיאלגיה. לעומת זאת, אני כן, ואפילו מאוד מאמינה בך, ובאפשרות שלך להרגיש טוב יותר מאשר את מרגישה עכשיו!
יש לי חבר שריפא את עצמו מסרטן בלי כימו, הקרנות או ניתוח, והוא קרא לסרטן 'מתנת חיי', כי היום החיים שלו טובים יותר מאשר הם היו לפני שהוא חלה בסרטן.
אם את תתחילי היום לרפא את עצמך מכעס, מבדידות, מעצב ומפחד, ותתחילי לאכול דברים שעושים לגוף שלך טוב, ולעשות דברים נעימים שעושים לך טוב, יש מצב שבעוד כמה חודשים גם את תגידי שבזכות הפיברומיאלגיה למדת להיות סוף סוף טובה אל עצמך, ולהפוך את החיים שלך לחיים טובים.
שיהיה בהצלחה (:
 
בכל שאלה או עניין, פיזי או רגשי, את תמיד מוזמנת לפנות אלי
©מיכל רון, אפריל 2015

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8