4 שיטות איך לשחרר שרירים תפוסים לפי שיטת גרינברג

איך לרפא ולמנוע שרירים תפוסים

באופן המיידי – כדי לרפא התכווצות שרירים ולשחרר שרירים תפוסים צריך לעשות את התרגילים שמפורטים למטה.
אפשר גם לשפר את המצב עי שימוש בשמן מגנזיום.
התכווצות שרירים נגרמת לעתים קרובות משום שלגוף חסר מגנזיום, ולכן, אם התכווצות השרירים קורית לעתים תכופות, כדאי אולי לשקול לקחת תוסף תזונה של מגנזיום.
בארץ המחיר של מגנזיום כתוסף תזונה הוא נמוך יחסית, אבל אם אתה רוצה לקנות אותו בשליש המחיר – כתוב לי ואשלח לך קופון הנחה.
 

איך לשחרר שרירים תפוסים אחרי התכווצות שרירים

פטנט עולמי משיטת גרינברג לשחרור של שרירים תפוסים: כיווץ, ועזיבה!
זה נשמע באמת פשוט, אבל זה עובד יופי! במקרה של התכווצות שרירים אנחנו משתמשים באופן הפעולה הרגיל של השריר כדי לשחרר את ההתכווצות. פשוט, לכווץ ולעזוב את השריר שוב ושוב. הפעילות הזו מחממת את השריר ובהדרגה משחררת את התכווצות השרירים.
 

אפשרויות שונות לשחרור שרירים תפוסים

יש מספר אופנים לרפא התכווצות שרירים ולשחרר שרירים תפוסים לפי אופן העבודה עם השרירים – המהירות, העוצמה, בזמן הכיווץ, בזמן השחרור, וכד'.
 

1. שחרור התכווצות שרירים לפי מהירות הכיווץ

אפשר לכווץ את השרירים מהר או לאט;
ואפשר לשחרר את השרירים התפוסים מהר או לאט;
אפשר לכווץ את השרירים מאוד מהר, ואז להרפות אותם לאט – בספירה של 3, למשל.
או ההיפך – לכווץ לאט, בספירה של 3 או 5, ואז להרפות – לאט או מהר.
 

2. שחרור התכווצות שרירים לפי עוצמת הכיווץ

התכווצות שרירים יכולה לעבור מהר יותר אם נתרגל כיווץ חזק לפני ההרפיה, או אם נכווץ את השרירים התפוסים רק קצת בכל פעם.
אפשר להחזיק את השרירים התפוסים בכיווץ חזק במשך התירגול, או בכיווץ חלש.
כלומר – אפשר לכווץ ממש חזק את השרירים, או לכווץ אותם לא ככ חזק.
מאוד חשוב לשים לב מה הכי נכון, מתאים ונוח לך, וללכת עם מה שמרגיש טוב, ולאו דווקא עם מה שהשכל אומר!!!
 

3. שחרור שרירים תפוסים לפי משך הכיווץ

את השרירים התפוסים אפשר להשאיר מכווצים להרבה זמן – אפילו 30 שניות,
או למעט זמן – אפילו רק לשניה,
כך ששניה מכווצים את השרירים, ובשניה שאחריה מרפים.
גם אם התכווצות השרירים היא כרונית, לפעמים משך כיווץ קצר יכול לעזור, וגם אם התכווצות השרירים רק התרחשה יכול להיות שמשך כיווץ ארוך יכול לעזור לך.
 

4. שחרור התכווצות שרירים עי סדרות של כיווצים

בדרך כלל צריך כמה סדרות של כיווץ השרירים כדי לרפא התכווצות השרירים.
את ההסדרות אפשר לעשות במשך מספר פעמים מועט, ובכל פעם מספר רב יחסית של כיווצים קצרים, או מספר נמוך של כיווצים ארוכים, בעצימות גבוהה, נמוכה, או משתנה,
או שאפשר לכווץ את השרירים מספר רב של סדרות, ובכל סדרה מספרי כיווצי שרירים נמוך יחסית וארוך יחסית, או שוב – מספר יחסית גבוה של כיווצים קצרים.
 
הרעיון הוא לראות מה הכי עוזר לך, ומה מרגיש לך הכי טוב, נכון ובטוח עבור השרירים שלך ברגע האמת.
 

סיכום: שחרור שרירים תפוסים לפי שיטת גרינברג

הדרך הכי טובה לשחרור התכווצות שרירים היא  לעבוד עם השריר ולשחק איתו.
זה מחמם את השרירים, ומחזיר להם את יכולת התנועה, ואת השיפור אפשר לראות בן רגע.
אפשר גם למרוח שמן מגנזיום, או לעסות איתו את השרירים התפוסים.  
כדי למנוע התכווצות שרירים כרונית כדאי אולי לקחת תוסף תזונה של מגנזיום.
 
רוצה שאשלח לך קופון הנחה לרכישת שמן מגנזיום או מגנזיום?
©מיכל רון, נובמבר 2011

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.