תסמונת המעי הרגיז: 5 טיפים לטיפול טבעי

טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז היא שם שרופאים נותנים למכלול סימפטומים שנוצרים מסיבות שונות. הבעיה אינה בעיה ספציפית שנוצרת מגורם מסוים, ולכן גם הטיפול בתסמונת המעי הרגיז צריך להיות כוללני, הוליסטי, ולהקיף את ההיבטים השונים של הבעיה - ברמה הגופנית, הרגשית, המנטלית ואפילו הרוחנית.
לא חייבים ליישם את כל ההצעות שאני מביאה כאן כדי לראות שינוי חיובי ומהיר במצב. אפשר להשתמש בטיפים שנראים לך קלים ליישום מיידי, או רק את אלה שמדברים אליך.
 

תסמונת המעי הרגיז: מה לאכול ומה לא לאכול

תזונה למעי רגיז כדי לעזור למעיים כדאי לוודא שבכל ארוחה יש מספיק סיבים – או במלים אחרות: ירקות. כדאי גם לצרוך פרוביוטיקה – כתוסף תזונה או להכין לבד, ולשתות הרבה, אבל לא ביחד עם האוכל.
הנה לינק להמלצה על פרוביוטיקה בזול + קופון 10$
סיבים למעי רגיז: לארוחת הבוקר אפשר להכין דייסת קוואקר - להוסיף לקוואקר מים חמים וקצת סילאן או צימוקים, לחכות כמה דקות, ולאכול. עדיף לשתות אחכ עוד 2 כוסות מים. לשאר הארוחות אפשר לדאוג להוסיף ירקות. גם אם אוכלים ארוחה גדולה ומלאה, לדאוג שיהיו 2 ירקות.
בין הארוחות כדאי להוסיף לפחות פעם ביום, פרי או שניים. את הפירות כדאי לאכול על בטן ריקה, קרי – כשעתיים אחרי הארוחה, וכשעתיים לפניה.
שתיה כדאי להפריד בין השתיה לאכילה, קרי – לאכול כחצי שעה או יותר אחרי ששתינו, ולשתות כשעה או יותר אחרי שאכלנו. אפשר לשתות מים, וגם תה צמחים זה יופי – אפשר להכין קנקן גדול של חליטת צמחים, ולשתות במשך היום.
 
הדרך הפשוטה ביותר לשפר את מצבך היא לעבור לתזונה נכונה. את המדריך לתזונה נכונה ולניקוי רעלים אפשר לקבל כבר עכשיו עי רישום דרך הלינק הזה.
 

1. טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז עי תוסף פרוביוטיקה

מטפלים רבים ממליצים על פרוביוטיקה לטיפול במעי רגיז.
הבעיה היחידה היא הכסף, אבל גם לבעיה הזו יש פתרון.
הפרוביוטיקה שאני קונה הביתה היא גם איכותית וגם זולה – כ 50 שח, עבור 100 קפסולות המכילות 11 סוגי חיידקים פרוביוטיים בכמות גדולה (10 ביליון CFU לכדור),
והחדשות העוד יותר טובות הן שלך יש גם הנחה של 10$.
הנה שוב הלינק (:
 

2. טיפול טבעי בתסמונת המעי הרגיז עי יוגה ועיסוי

מבין סוגי ההתעמלות למעי רגיז אני הכי ממליצה על יוגה, אבל גם הליכה, או כל צורת התעמלות אחרת זה יופי.
מבין תרגילי היוגה מאוד יכולים לעזור למעיים סארבאנגאסאנה (עמידת נר), ואחריה האלאסאנה – תנוחת המחרשה (כשמעמידת נר מעבירים את הרגליים מעבר לראש.)
תנוחות אלו בריאות מאוד באופן כללי, ובדרך כלל חוזרים עליהן בכל שעור יוגה.
אם לא למדת את התנוחות האלה בשעור יוגה לא כדאי לעשות אותן לבד בבית, כדי שלא לגרום נזק לעמוד השדרה. אבל אפשר ללכת באופן חד פעמי למורה שילמד אותך.
אחרי שתכירי את התנוחות ותתרגלי אותן, תגלי שאת יכולה להשיג הקלה מיידית בסימפטומים של תסמונת המעי הרגיז אך ורק עי לתרגל כמה תנוחות במשך 3 דקות.
 
עיסוי למעי רגיז עיסוי בטן יכול מאוד לעזור להקל על תסמונת המעי הרגיז.
רוב המעסים נמנעים מלעסות את הבטן, וגם אם הם למדו לעבוד על האזור, הם נמנעים תכופות מלעבוד על הבטן במהלך העיסוי, או שהם עוברים עליה 'חפיף', בלי להכנס לעומק, וחבל, כי דווקא מסאג' בבבטן יכולה מאוד לעזור לך.
 

3. טיפול בתסמונת המעי הרגיז עי מדיטציה 

הבטן היא תכופות מושב הרגשות, ותסמונת המעי הרגיז מאותת תכופות על בעיה רגשית, או נושאים לא פתורים. תכופות אנחנו לא מוכנים להרגיש רגשות שונים, או בכלל לתת מקום לרגשות שלנו. אנחנו מצפים להרגיש כל הזמן טוב, להיות מאושרים ואוהבים, בלי לאפשר לעצמנו לעכל, לעבד ולהתנקות מרגשות כמו כעס, עלבון, פחד, וכד' - וזה פשוט לא עובד!!! כמו שאנחנו לא מוכנים לעכל את הדברים רגשית, גם הגוף שלך לא מוכן לעכל את האוכל ברמה הפיזית – דבר שמתבטא במעי רגיז.
כמו שאי אפשר רק לאכול בלי ללכת לשירותים, כמו שאי אפשר שהבית יהיה נקי בלי לפנות לכלוך, ככה אי אפשר גם להיות מאושרים, שמחים ואוהבים בלי לפנות רגשות שהם פחות נעימים, וכשאני מתייחסת לפינוי אני לא מדברת על הדחקה, הכחשה, או כעס על עצמך, אלא על מתן מקום בטוח, מקבל ואוהד למה שעובר עליך ולמה את מרגישה.
בקיצור – כדי לטפל במעי רגיז כדאי תכופות גם להתחיל בתהליך של ריפוי רגשי.
כמה רעיונות לאיך את יכולה לעשות את זה בעצמך – אפשר למצוא במאמרים האלה.
אם את מוכנה להשקיע 10 דקות ביום כדי להרגע עי מדיטציה - הנה הלינק שילמד אותך איך.

4. טיפול בתסמונת המעי הרגיז עי מודעות עצמית

יש אנשים שאולי יחשבו שזה מצחיק לחשוב שלבעיה פיזית כדוגמת תסמונת המעי הרגיז יכולות להיות השלכות רוחניות, ובכל זאת, לדעתי, הרבה 'בעיות' ש'קורות' לנו בחיים הן בעצם נסיון של הנשמה ללחוש לנו משהו – 'היי, אני רוצה להפרד'; או אולי 'בואי נחליף עבודה'; או אולי 'אני כועס/ת, ואני רוצה לאמר את זה', ועוד.
קל לנו להתעלם מהנשמה ומהרגשות שלנו, ולכן הגוף בוחר בצורה פיזית כדי להעביר לנו את המסר, ויוצר מעי רגיז.
אם אנחנו מתעלמים מה'לחישות' האלה, הגוף ימשיך 'ללחוש' ואפילו 'יצעק' – יכאב לנו, נהיה מוגבלים, נרגיש רע, ועוד. בקיצור – הגוף יגיד לנו מאוד ברור ופשוט 'או שתקשיבי לי ותתייחסי אלי, או שאני לא אתן לך לעשות שום דבר אחר!!!' ויוצר אצלך מעי רגיז.
חבל להאבק בגוף ולהפגע, כשאפשר, וככ כדאי - ללמוד להקשיב לו, בתהליך מרתק של צמיחה אישית.
 

5. טיפול טבעי ונעים בהילינג - לריפוי מעי רגיז 

הדרך הזו היא אולי הדרך הכי קלה והכי נעימה, שמאפשרת גם צמיחה אישית וגם טיפול במעי רגיז, ואני מדברת על הילינג. אפשר גם לשכב בנינוחות, לתת למישהו אחר לטפל בנו, לראות פתאום דברים בצורה אחרת, ולהרגיש בגוף איך הדברים משתנים.
מנסיוני, הילינג יוצר שינויים גדולים בבריאות ובסימפטומים כמו תסמונת המעי הרגיז, ואם את פתוחה מספיק כדי לנסות גם את הדרך הזו – אפשר לקרוא עליה עוד במאמר הזה, על הילינג. הנה הלינק.
 

סיכום: תסמונת המעי הרגיז כהזדמנות לריפוי טבעי

יש הרבה גורמים לתסמונת המעי הרגיז, אבל אם את מחפשת פתרון מהיר ואפקטיבי שיעזור לך כבר היום להרגיש טוב יותר, וימנע ממך את הסבל של מעי רגיז להבא, אני ממליצה לך:

  • לאכול יותר סיבים – קוואקר, ירקות ופירות
  • לשתות מים ותה צמחים
  • לעשות יוגה
  • לקבל עיסוי לבטן
  • לעבוד על הרגשות שלך
  • לנסות להבין מה הגוף מנסה לאמר לך
  • לקבל טיפול של הילינג

 

איך אני יכולה לעזור לך

מבין הדרכים השונות לריפוי טבעי, את יכולה לבחור את זו שהכי מתאימה לך,
וזה מה שנעשה בפגישה הבאה שלנו.
זה יכול להיות ללמוד לנשום לבטן, ללמוד מדיטציה, לדבר על מה שמפריע לך, או פשוט לשכב ולקבל טיפול של הילינג.
מוזמנת ליצור איתי קשר בלינק הזה
להתראות?
 
תרגישי טוב (:
©מיכל רון, אוגוסט 2009

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.