רפלקסולוגיה: להכיר את עצמך עי אבחון בכפות הרגליים

שלחי לחברה

רפלקסולוגיה עושים לפי מפה רפלקסולוגית

הרפלקסולוגיה מתייחסת לכף הרגל כאל מפה, ומה שעושים באיבחון רפלקסולוגי הוא קריאת המפה הרפלקסולוגית, תוך די שיחה ושאלות.
הרפלקסולוגיה מאפשרת לבדוק כמה סוגים של נתונים, ואני משלבת אותם כדי ליצור תמונה ברורה של מה שקורה היום, ההיסטוריה שבנתה את האופי והעתיד שאפשר ליצור.
 

מה הרפלקסולוגיה מלמדת על המשפחה

כשאני עושה איבחון ברפלקסולוגיה, בשלב הראשון אני מסתכלת על המשפחה בה גדלה התלמידה – מי היו ההורים שלה, מה היתה מערכת היחסים (אבא דומיננטי או אמא דומיננטית), איזה מבין ההורים השפיע עליה יותר, עם מי היא מזדהה, וכד'.
כן, כן – אפשר לדעת הרבה דברים על אמא ועל אבא שלך רק באמצעות הרפלקסולוגיה של כף הרגל...
 

איך נוצר האופי לפי הרפלקסולוגיה

בשלב השני באבחון רפלקסולוגיה של כף הרגל אני בוחנת את ההיסטוריה האישית של התלמידה – איזה חיים היו לה ומה היא למדה במשך חייה. האם היא למדה להיות חברותית? או נחמדה? או חכמה? האם היא למדה לרצות? או לעבוד קשה? איזה מין אופי היא פיתחה לעצמה.
דפוסי האופי שלנו ניכרים בכף הרגל, וההכשרה ברפלקסולוגיה מלמדת איך לאבחן את הדפוסים האלה ואיך לעבוד איתם או לשנות אותם.
 

מה הרפלקסולוגיה מלמדת על עבודה ואהבה

בשלב השלישי של האבחון ברפלקסולוגיה, מתוך הפרספקטיבה של העבר אני מסתכלת על ההיבטים השונים של חיי התלמידה בהווה – איך היא בעבודה? איך היא בזוגיות? איך היא עם חברים? איך היא עם כסף? איפה היא יכולה יותר? איפה היא מעוכבת? באיזה איכויות ויכולות שלה היא יכולה להשתמש כדי להיטיב את חייה? איזה איכויות ויכולות כדאי לה ללמוד?
הרפלקסולוגיה יכולה ללמד אותנו את כל אלו, ולהציע פתרונות בהתאם.
 

הרפלקסולוגיה היא מפה של הגוף בכפות הרגליים

לבסוף אני מקשרת את כל המידע הזה לגוף של התלמידה ולמצב הגופני שלה – איפה היא אוגרת מתח? איפה היא חזקה? מה יחזק אותה? מה קשה לה?
מעבר לרפלקסולוגיה, העבודה עם הגוף מאפשרת לנו תכופות להגיע באופן ישיר לחוויה מסוימת מהעבר ולפתור את הטראומה שהיא חקקה בנו. באמצעות הגוף ניתן ללמוד גם איכויות חדשות, וניתן אפילו לאמר שעד שאיננו לומדים משהו גם ברמה הפיזית איננו לומדים זאת כלל – אפשר להבין שיש לנו את כל הסיבות שבעולם להיות שמחים ומרוצים, אך עד שלא נחווה זאת בגוף, באופן פיזי ממש, החוויה הזאת תהיה תיאורטית בלבד, ולא חלק אינטגרלי מחיינו.
כלומר – הרפלקסולוגיה היא כלי איבחוני מעולה, אך לפעמים אני מעדיפה לעבוד עם כל הגוף או בשיחה, ולא רק באמצעות כפות הרגליים.
 

לפעמים רפלקסולוגיה זה לא מספיק: 3 משאלות

את המידע שיש לי מהרפלקסולוגיה אני משלבת עם המידע שנותנת לי התלמידה.
אני תמיד שואלת את מי שבאה אלי בשביל מה היא באה? מה היא רוצה? מה חסר לה? בטחון עצמי? שקט? יציבות פיננסית? סיפוק בעבודה? זוגיות?
לפעמים אנשים באים לטיפול עם בקשה מוגדרת, כמו למצוא זוגיות או להשתחרר מחרדה חברתית, אבל הרבה פעמים מדובר במשהו יותר כללי, ואז, מעבר לאיבחון הרפלקסולוגי, אני מבקשת להביע 3 משאלות – ועליהן אנחנו עובדות, משום שזה מה שבאמת חשוב, ובשביל זה בסך הכל מגיעים. נכון?
 

דוגמא לאבחון לפי הרפלקסולוגיה

האבחון ברפלקסולוגיה מספק רמזים רבים לסיבות שיצרו את הסימפטום המפריע בחייה של התלמידה, ומאפשר תכופות לראות את המצב באור אחר ולטפל בו בצורה הרבה יותר יעילה.
למשל: אשה שבאה אלי כדי לטפל בחרדות מהן סבלה. הרפלקסולוגיה איפשר לנו לראות ששורש הבעיה היה נעוץ בחולשה של אמה. האם היתה אדם חלש, ואותה אשה סיגלה לעצמה אף היא את אותה חוויה קיומית של חולשה. החרדות היו תוצאה של אותה חוויה, וריפויין התאפשר על ידי בנייה של בטחון עצמי ברמה החווייתית.
בגלל האבחון ברפלקסולוגיה, מספיק היה במספר פגישות בלבד כדי ליצור שינוי משמעותי בסימפטום ממנו סבלה אותה האשה במשך שנים רבות, ולהקל עליה.
 

סיכום: רפלקסולוגיה משנה חיים

אבחון רפלקסולוגי לפי המפה הרפלקסולוגית האישית מאפשר להבין איך נוצר המצב שאותו רוצים לשנות, ואז אפשר לעבוד בצורות שונות – עי רפלקסולוגיה או בשיטות אחרות, כדי להשיג

  1. ריפוי של טראומות מן העבר, ו-
  2. הגשמת דברים חדשים במקומן.

אם מסקרן אותך לעבור אבחון ברפלקסולוגיה
מוזמנת לפנות אלי
© מיכל רון, יוני 2007
 

 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8