מחלות אוטואימוניות - טיפול עצמי רגשי טבעי (:

שלחי לחברה

מחלות אוטואימוניות 

בחיי היומיום אנחנו מתעצבנים או נבהלים כשאנחנו חולים. מחלות אוטואימוניות בעיקר מבלבלות אותנו – איך יכול להיות שהגוף נלחם נגד עצמו? המחלה משבשת את התכנונים שלנו וגורמת לנו להרגיש רע.
אבל אולי 'הכל לטובה', וגם את המחלות האוטואימוניות ניתן לראות באותו האופן?
כי אולי אם תשתמשי במחלה האוטואימונית כהזדמנות לצמיחה ולשינוי בחייך תוכלי במבט לאחור אפילו להגיד שבאמת 'הכל לטובה'.
 

מחלות אוטואימוניות כהזדמנות לעשות שינוי

מסורות רוחניות רבות רואות את המחלה הגופנית כסוג של התנקות.
אם נשים לב, אחרי שאנחנו עוברים זעזוע גדול, משבר, טראומה, או חוויה רגשית מאוד, אנחנו נוטים תכופות להיות חולים.
הדבר יכול לקרות גם אחרי ארוע שהוא, לכאורה, טוב, כמו טיול, חופשה, או קורס שהיה משמעותי עבורינו.
הנקודה המשמעותית היא שעברנו חוויה ששינתה אותנו, ואז, כדי להתאזן מחדש, הגוף לוקח לעצמו פרק זמן של מנוחה, ולפרק הזמן הזה אנחנו קוראים 'מחלה'.
לפעמים השינוי הזה מאוד גדול, ואנחנו עדיין לא לחלוטין מוכנים אליו. אולי עוד לא בחרנו מה אנחנו באמת רוצים להיות, מה נכון עבורינו – ואז אנחנו נאבקים בעצמנו, וזה תכופות מקור המחלות האוטואימוניות.
מחלות אוטואימוניות נותנות לנו את הזמן והאפשרות לשכב במיטה ולנוח, וכך יש לנו זמן לעבד ברמה הרגשית והמנטלית את מה שעברנו – בטראומה חד פעמית או בחיים שלמים שלא תמיד התאימו לנו, על הכאב, הפחד ו/או הכעס שהיו כרוכים בהם.
אם נשים לב, נוכל תכופות להרגיש את אותם מטענים רגשיים בתוך הגוף שלנו. הם מופיעים ככאבים, ומרגישים כגוש מוחשי כמעט שהיינו רוצים להשליך החוצה מהגוף שלנו. אם אנחנו מקבלים טיפול כמו הילינג או מצליחים להגיע לשלום עם עצמנו אפשר תכופות להרגיש את המטענים הרגשיים והאנרגטיים האלו עוזבים את הגוף שלנו, ואז גם אפשר להבחין במשהו שהוא אחר בהוויה ובחוויה הכללית שלנו. תחושות כאלה באות תכופות עם הקלה במצבן של מחלות אוטואימוניות.
 

מחלות אוטואימוניות כאיתות של הגוף

לא סתם המחלות נחשבות לדבר 'רע'. גם אם לעתים המחלה הינה פסק זמן לצרכי ניקוי, כמו שינה או מקלחת, בדרך כלל המחלה באה לאותת לנו שדבר מה בחיינו אינו כשורה – ברמה הפיזית, המנטלית או הרוחנית.
אחת החלוצות הבולטות מההוגים שהלכו בכיוון הזה היא, כמובן, לואיז היי, שכתבה את האינדקס 'רפא את גופך', המצביע על הכיוון הכללי אליו 'מאותתת' המחלה או הסימפטום.
 

איך למנוע מחלות אוטואימוניות

בדרך כלל אנחנו אמורים לשים לב לגוף שלנו, לרגשות שלנו, למחשבות שלנו ולאמונות שלנו, ולוודא שאנחנו מקבלים מספיק אהבה, מגע, מזון בריא, אוויר נקי, מנוחה, שקט, שלווה, שמחה, פעילות גופנית, בטחון והערכה.
בדרך כלל אנחנו לא עושים זאת.
ואז יש לגוף כל מיני דרכים לאותת לנו על כך שיש בעיה. מחלות אוטואימוניות באות לעתים תכופות להזכיר לנו לנוח, לאכול, לשחק, להנות, להפגש עם אנשים, וכד' – זה כשהמצב קל. כשאנחנו חיים בצורה שמאוד לא מתאימה לנו – מבחינת עבודה, זוגיות, צורת חשיבה על החיים או על עצמנו, מתפרצות לעתים מחלות אוטואימוניות חמורות, או שהן מגיעות למצב חמור.
הגוף, באמצעות המחלות האוטואימוניות, מאותת לנו שככה אי אפשר יותר להמשיך.
 

איך מתפתחות מחלות אוטואימוניות

התגובה הנפוצה שלנו כשיש בעיה היא 'לכבות את האזעקה' (באמצעות נטילת משככי כאבים, לדוגמא), ולהמשיך לנסוע ברכב למרות שהנורית האדומה דולקת – במקום ללכת למוסך, לברר מה התקלה ולתקן אותה. (הביקור אצל הרופא מתברר בדרך כלל כבלתי יעיל לצורך תיקון הקלקול, וזאת משום שהרופאים נותנים לנו בדרך כלל 'תרופות' שאינן מרפאות, אלא רק הורגות את הסימפטומים. הם עוזרים לנו להפסיק את הכאב, אבל לא עוזרים לנו להיות בריאים, וגם זה – כשהם מאבחנים נכון את המחלה, דבר שהוא מאוד בעייתי, לצערינו, כשהדבר נוגע למחלות אוטואימוניות.)
הבעיה עם אופן התנהלות שכזה היא שאחר כך אנחנו מקבלים את החשבון 'עם ריבית'. הסימפטומים מחריפים והופכים ל'בעיה', ואולי אפילו ל'מחלה', ואיכות החיים שלנו ממשיכה לרדת. אם לא פתרנו את הבעיה הרגשית או המנטלית שיצרה את הסימפטום הפיזי או הרגשי מלכתחילה, הוא מחריף והופך לבעיה פיזית, המתבטאת לעתים כמחלה אוטואימונית.
 

אז איך מחלימים ממחלות אוטואימוניות עי טיפול טבעי

לסיכום – כדי למנוע מחלות באופן כללי, כדאי לנו אולי, לפני שאנחנו מלעיטים את עצמנו בכל מיני רעלים עם תופעות לוואי, להניח שהגוף אינו רק מכונה נטולת בינה, אלא שהוא מורה חכם וידיד גדול, שהגוף הוא 'בעדינו', ולבדוק –
ממה אני צריכה להתנקות? ו/או –
למה אני צריכה לשים לב?
אם המצב כבר החמיר והפך למחלה אוטואימונית – עדיין, זה יהיה הטיפול. ניקוי רעלים מהגוף וניקוי רעלים רגשי, ביחד עם גילוי הדברים שהגיע זמן לשנות בחיים ובאמונות יעזרו לך להרגיש טוב יותר, ויהפכו את המחלה לנקודת מפנה לטובה בחייך.
גישה כזו יכולה להביא אותך למקום שיהיה טוב ונכון יותר עבורך, עבור האנשים שמקיפים אותך ועבור החברה בכללותה בכל הרמות – הרגשית, המנטלית, הרוחנית, ואפילו ברמה הפיזית.
לבריאות!
 
אם מעניין אותך – כתבי לי ואשלח לך מתכון לניקוי רעלים מהגוף + ניקוי רעלים רגשי
© מיכל רון, פברואר 2008 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8