טיפולי רפואה קונבנציונלית מול הטיפול ברפואה אלטרנטיבית

שלחי לחברה

היתרונות של רפואה אלטרנטיבית

כיום יותר ויותר אנשים שומעים על הרפואה האלטרנטיבית, ואפילו מנסים להשתמש בה כתחליף לטיפולים של הרפואה הקונבנציונלית.
טיפולי רפואה קונבנציונלית הם אמנם בחינם – פשוט ניגשים לרופא ומקבלים תרופה, אבל, מצד שני, טיפולי רפואה קונבנציונלית הינם אגרסיביים ביותר, ואפילו אלימים כלפי הגוף – אפילו תרופות 'פשוטות' כמו אקמול עלולות במינונים מופרזים לגרום לגוף נזקים בלתי הפיכים ואף להוביל למוות; ניתוחים הינם פרוצדורות כואבות ומורכבות, שלאחריהם האדם זקוק תכופות לתקופת התאוששות, ואפילו לאחר מכן ההחלמה לא תמיד מלאה.
לטיפולים ברפואה האלטרנטיבית, לעומת זאת, אין בדרך כלל תופעות לוואי שליליות, אלא להיפך – בדרך כלל הטיפולים נעימים ביותר ומרגיעים. אם הרפואה הקונבנציונלית הולכת 'נגד' הגוף, ומנסה 'לתקן' אותו, הרי שברפואה האלטרנטיבית מנסים לחזק את הגוף עצמו ואת המערכת החיסונית, כך שהגוף עצמו יוכל לרפא את עצמו.
הדבר דומה להבדל שבין להעניש ילד 'רע' מול לדבר איתו, לראות מה כואב לו, להבין את הסיבות למעשיו, ולאפשר לו להיטיב את התנהגותו. הרפואה הקונבנציונלית חושבת שאם הגוף חולה סימן שהוא ילד רע, בעוד שהרפואה האלטרנטיבית מנסה לברר מדוע הגוף חולה – מה חסר לו (תזונתית, למשל) או מה כואב לו (רגשית, למשל – בטיפולי גוף ונפש).
 

הכבוד לגוף ברפואה אלטרנטיבית

אין להמעיט ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו - מי שמתעניין מעט בסיפורי הרפואה האלטרנטיבית נתקל תכופות בסיפורי 'נסים' – אנשים שהחלימו מסרטן סופני, נשים שנכנסו להריון לאחר שאפסה כל תקווה, ואפילו אנשים שחזרו ללכת לאחר שנים בכסא גלגלים.
היות ואני עובדת עם אנשים כבר למעלה מ 15 שנים, אני מכירה אישית אנשים שהיו אצלי בקליניקה וקרו להם ניסים כאלה – החלמה מסרטן ללא שום טיפולי רפואה קונבנציונלית, או כניסה טבעית להריון אחרי שנתיים וחצי של טיפולי פוריות ברפואה קונבנציונלית שלא צלחו – הנה הלינק למאמר.
אבל גם אם לא מתייחסים למעשי נסים – כמעט כל מי שחווה טיפול ברפואה אלטרנטיבית יכול להעיד על המידה בה התמיכה בגוף שיפרה את מצבו הבריאותי, או האופן בו תובנה נפשית כלשהי לגבי אופי מחלתו איפשרה לו להבריא מהר יותר.
 

טיפולי רפואה קונבנציונלית בסרטן מול טיפולי גוף ונפש ברפואה האלטרנטיבית

גם בטיפולי רפואה קונבנציונלית וגם ברפואה האלטרנטיבית יש כאלה המתייחסים אל הגוף בלבד, לעומת מטפלים ברפואה אלטרנטיבית, המתייחסים גם לנפש.
יש מטפלים שבאים אליהם עם בעיות בריאות שונות – כאבים, למשל, והמטפל עובד כמו רופא במטרה להפסיק את הסימפטום. מטפלים אחרים ברפואה האלטרנטיבית מנסים גם לברר מדוע התפתח אותו הסימפטום, ולמה הוא קשור בנפשו של האדם.
טיפולי רפואה קונבנציונלית בסרטן כוללים כימותרפיה, הקרנות וניתוחים.
לעומת זאת, ברפואה אלטרנטיבית, בוחנים את האפשרות שהסרטן התפתח כתוצאה מטינה עמוקה שהצטברה במשך שנים רבות. הטיפול הנפשי בטינה יכול להחזיר את הגלגל אחורה, ולאפשר לגוף לרפא את עצמו מהסרטן, (האולקוס, המיגרנות, האסטמה, או כל תופעה אחרת.)
כך, טיפול המתייחס גם לנפשו של המטופל מעניק לו תמיכה רגשית ונפשית גדולה יותר מאשר טיפולי הרפואה הקונבנציונלית, ואף יכול להוות תחליף לטיפול פסיכולוגי.
טיפולים כאלה מאפשרים גם עבודה על תופעות כדוגמת סטרס, ביישנות, עישון, וכד'.
מנסיוני – צורת טיפול זו מהירה, זולה, אפקטיבית ומהנה בהרבה מכל טיפול פסיכולוגי שהוא.
 

דוגמא נוספת: טיפולי רפואה קונבנציונלית בקנדידה

קנדידה היא דוגמא טובה ליתרון שיש לרפואה האלטרנטיבית על טיפולי רפואה קונבנציונלית.
טיפולי רפואה קונבנציונלית לקנדידה כוללים טיפול מקומי של משחות, נרות, וכד', וכשאי אפשר – הטיפולים כוללים מתן תרופות סיסטמיות בכדורים, שיש להם תופעות לוואי קשות.
לעומת זאת, ברפואה אלטרנטיבית, הטיפולים כוללים בעיקר שינוי תזונה (בלי סוכר לבן, בלי קמח לבן ובלי שמרים), ותוספי תזונה כדוגמת מי כסף קולואידים או תמצית זרעי אשכוליות.
בניגוד לטיפולי הרפואה הקונבנציונלית – לטיפולים ברפואה אלטרנטיבית אין תופעות לוואי, משום שהם אינם פוגעים בגוף, אלא להיפך – תורמים להחלמתו המלאה ולחיזוק מערכת החיסון.
 

איך מרפאים באמצעות רפואה אלטרנטיבית

המטפלים ברפואה האלטרנטיבית יכולים לעבוד במגע או ללא מגע. כך למשל, המטפלים בטכניקות כמו שיאצו או עיסוי שבדי נוגעים בגופו של המטופל, בין אם בצורה של עיסוי (מסאג'), ובין אם בצורה של לחיצות. לעומת זאת, המטפלים ברייקי או בהילינג אינם נוגעים כלל בגופו של המטופל, או שהם רק מניחים עליו ידיים. מטפלים אלו עובדים על הרמות האנרגטיות של הגוף, להבדיל מהרמות הפיזיות או הרגשיות.
 

סיכום: איך משווים בין טיפולי רפואה קונבנציונלית ובין רפואה אלטרנטיבית?

בכל מקרה, כשבאים לבחון את כדאיות הטיפולים ברפואה קונבנציונלית, מה שקובע הן התוצאות:

  • האם אנחנו מרגישים טוב יותר לאחר הטיפול?
  • האם הסימפטום שבגללו באנו לטיפול הולך ונעלם?
  • האם יצרנו נזק לגוף? ואם כן – האם הנזק הוא זמני או בלתי הפיך?
  • האם איכות החיים הכללית שלנו משתפרת?

 
נראה לי שבכל המדדים כמעט הרפואה האלטרנטיבית – כולל טיפול תזונתי ותרופות טבעיות כמו תרופות סבתא, עדיפות על טיפולי הרפואה הקונבנציונלית – שטוב שיש לנו אותה, ולו בתור מוצא אחרון.
 
שיהיה לבריאות!
 
אם יש לך שאלות נוספות, או שאת/ה רוצה להתעניין באפשרויות הטיפול השונות ברפואה אלטרנטיבית לבעיות שמהן את/ה סובל/ת – אפשר תמיד לפנות אלי דרך הלינק הזה
© מיכל רון, דצמבר 2004

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8