ארומתרפיה: 21 שמנים אתריים מרגיעים לשינה, לתינוקות ונגד עקיצות יתושים

שלחי לחברה

תרופות סבתא של ארומתרפיה - אפילו לתינוקות

מה אם אני אגיד לך שבמקום תרופה את יכולה לטפל בתינוק שלך עי שמן אתרי?
מה אם את יכולה להוסיף לקרם הלחות שלך כמה טיפות בעלות של כמה שקלים, שיעלימו את פגמי העור שלך?
ולמה בכלל את משתמשת במדביר חרקים כשבמקום את יכולה לעשות ריח נעים בבית???
כי אצלינו לא לוקחים תרופות (חמסה חמסה), ולא משתמשים ברעלים, וגם הקוסמטיקה עולה לי הרבה פחות, אז אני משתפת את מה שלמדתי ב 20 שנות נסיון (:
טיפ: וזה אפילו לא צריך לעלות הרבה! כתבי לי דרך טופס יצירת קשר,
ואשלח לך לינק לרכישת שמן אתרי שיעזור לבעיה ממנה את סובלת + קופון הנחה
 

9 שמנים אתריים מומלצים לתרופות סבתא 

חלק מהשמנים האתריים הפכו לככ פופולאריים, שאפשר לקנות אותם היום כמעט בכל חנות שמוכרת מוצרי תינוקות, ובוודאי שבכל בית מרקחת שמכבד את עצמו.
3 השמנים האתריים הכי מומלצים, שמתאימים גם לטיפול בתינוקות הם: שמן לבנדר, שמן עץ התה (המכונה בקיצור טיטרי / Tea Tree), ושמן אקליפטוס.
 
2 שמנים אתריים להרגעת עצבנות ולנדודי שינה – גם אצל תינוקות וגם אצל גדולים, כדאי מאוד לטפטף על הכרית מספר טיפות של שמן לבנדר. אם הם מלווים בקשיים רגשיים – כי אולי קרה משהו בבית, או שמדובר בתקופה של שינויים, אפשר להוסיף גם כמה טיפות של שמן גרניום.
 
2 שמנים אתריים לחיטוי פצעים כדאי להשתמש בשמן עץ התה. אם התינוק שלך עדיין מאוד קטן – אולי תעדיפי למהול את השמן: פשוט לשים כמה טיפות של שמן אתרי בתוך כפית שמן זית, ואז למרוח על העור. חברה שלי גם שמה כמה טיפות של שמן עץ התה בתוך חצי כוס מים ושותה את זה – כטיפול מנע להצטננות.
גם שמן פצ'ולי (שמן פטשולי) טוב מאוד לחיטוי פצעים. שמן פצ'ולי עוזר באופן כללי לשפר את מצב העור, ובגלל שהוא מריח ככ טוב משתמשים בו תכופות כבושם, אבל הוא שמן טיפה חזק יותר, ותכופות גם יקר יותר, ולכן כדאי להיזהר לפני שמטפלים בו בתינוקות.
ארומתרפיה לטיפול בנזלת או בעיות בדרכי הנשימה בטח שמעת כבר שכדאי להשתמש בשמן אקליפטוס. אני, אישית, מכורה לריח. מטפטפים על הכרית ו/או על הפיג'מה, הולכים לישון וקמים בלי נזלת! זהו שמן בטוח לשימוש גם לתינוקות משום שהוא ככ עדין, ועדיין – יש לו ריח מורגש וטוב.
 
שמן אתרי מומלץ לטיפול בכאבים כדאי מאוד למרוח שמן קמפור. למעשה, שמן קמפור הוא אחד מהתרופות העתיקות ביותר של הרפואה ההודית (הרפואה האיורוודית). טוב למשל: לעיסוי הבטן ולטיפול בכאבי בטן בתינוקות.
 
שמן עיסוי לתינוקות – אפשר ליצור בעצמך מכל תערובת שמנים שהיא עדינה מספיק ומרגישה לך טוב. לשם דוגמא, אפשר לדלל שמנים אתריים של ילנג ילנג, קמפור ולבנדר בתוך שמן שקדים או שמן חוחובה. אם את רוצה להכין שמן עיסוי גם לגדולים – הייתי מוסיפה לתערובת גם שמנים אתריים של ארז ושל אשכולית.
 

4 שמנים אתריים מומלצים נגד חרקים, יתושים, וכינים

כשיש תינוקות בבית הדבר האחרון שאת רוצה זה רעלים חזקים, ובוודאי לא רעלים כדוגמת אלו שמשמשים להדבקת חרקים: ריסוס נגד ג'וקים, 300K, וכד'.
ומאידך – את גם לא רוצה יתושים, זבובים ונמלים.
שמנים ארומתרפיים גם מאוד יעילים בדחיית חרקים, גם מריחים נפלא, וגם בטוחים לשימוש ליד תינוקות וילדים.
 
שמן אתרי מרחיק יתושים גם הילד שלך לפעמים נראה נקודות נקודות? מהיתושים? לא אם תשתמשי בשמן לבנדר! זה אותו שמן שמרגיע ועוזר להם לישון שהזכרתי קודם. אז זהו, שהוא גם דוחה יתושים. אפשר גם לטפטף על כיסוי המיטה שלך, כדי שגם הגדולים יוכלו לישון בשקט...
 
שמן אתרי מרחיק ג'וקים (תיקנים) וחרקים במגירת המטבח שלי גר תמיד בקבוק גדול של שמן רוזמרין. אם אני רואה זבובונים, או ג'וקים קטנים, או לפעמים סתם כי בא לי ריח טוב – אני מטפטפת כמה טיפות על השיש, ומסניפה.
אפשר גם לטפטף שמן אתרי רוזמרין לתור שפריצר עם מים, ואז להשפריץ על משטחים אנכיים כמו ארונות או קירות. גם עושה ריח טוב, וגם דוחה חרקים.
כמו השמנים לבנדר, עץ התה ואקליפטוס – המהווים עזרה ראשונה לטיפול בתינוקות, שמן הרוזמרין מהווה 'עזרה ראשונה' להרחקת חרקים.
 
2 שמנים אתריים מרחיקי נמלים שמן אתרי ציפורן ושמן אתרי קינמון יעילים מאוד לדחיית נמלים. זו הזדמנות פז עבורך לחסוך מעצמך קארמה רעה, ולתת לילדים דוגמא אישית באי אלימות. אני מטפטפת כמה טיפות ליד הקן, ותוך כמה שעות כבר אין שם קן. חשוב להזהיר שמדובר בשמנים חזקים במיוחד, ולכן כדאי להרחיק אותם מילדים. אם את משתמשת בהם על משטח בהיר – הם עלולים להשאיר כתם.
אפשר במקום להשתמש בציפורן ובקינמון כתבלינים – אם יש לך תבלינים טחונים, טריים ואיכותיים.
 

10 שמנים אתריים מומלצים שיעזרו לך להיות יפה (:

שמנים אתריים מומלצים לקוסמטיקה - זה, כמובן, החלק שאני הכי אוהבת (:
כמובן, מעולה שיש שמנים אתריים לעזרה ראשונה ולנקיון הבית, אבל השמנים האתריים הללו מיועדים, מבחינתי, לפינוק מושלם. גם ריח מאממממם, גם בריא, גם חוסך המון כסף, וגם עובד מעולה.
 
שמן אתרי במקום דאודורנט אפשר לשים כמה טיפות של שמן אתרי ברוש. לא מסרטן, נטול אלומיניום, מריח נהדר, ולא סותם את נקבוביות הזיעה. בפעם הראשונה ששמעתי על זה ניסיתי – ואהבתי מאוד. עכשיו, אחרי שחיסלתי את הבקבוק הראשון, הזמנתי בקבוק נוסף – גדול יותר, ואני זורקת את הדאודורנט הישן.
 
7 שמנים ארומתרפיים לטיפוח עור הפנים: שמנים אתריים משמשים כבר מאות שנים לטיפול ולטיפוח של עור הפנים. השמנים האתריים פצ'ולי, גרניום, רוזווד, לבונה, זרעי גזר, תפוז ונרולי, תורמים להזנת העור ולהתחדשות התאים, ומהווים נוגדי חימצון טבעיים הפועלים נגד קמטים, ובעיות כמו עור שמן, עור 'עייף', ועוד.
 
הכנת בושם ביתי מ 4 שמנים אתריים
הכנת בשמים נחשבת ליהלום שבכתר השימושים בשמנים אתריים, והאמת היא שכך גם החלה האהבה הגדולה שלי לשמנים אתריים. חברה נכנסה לאוטו ולי הסתובב הראש. כששאלתי אותה באיזה בושם היא משתמשת היא חשבה שזה מאוד מצחיק שלא שמעתי מעולם על בושם אתרי פצ'ולי. האמת שכיום אני ממליצה להשתמש בפצ'ולי כבסיס לבושם, ולהוסיף לו גם שמן אתרי אורן, קצת שמן אתרי פלפל שחור ושמן אתרי תפוז.
אבל מעבר לכך שכמעט כל הבשמים שמוכרים לך במאות שקלים מבוססים על שילובים כאלה ואחרים של שמנים אתריים, הבאמת באמת של הכנת בשמים משמנים אתריים היא שכדאי להכין אותם בהתאמה אישית לפי מה שאוהבים.
 

3 הערות אחרונות לפני השימוש בארומתרפיה

1. השימוש בשמנים אתריים, כמו בכל שמן אחר, עלול לפעמים להשאיר כתם, ולכן כדאי להיזהר לפני שמשתמשים בשמן אתרי על בגד או על משטח בהיר. למרות זאת, בדרך כלל מדובר אך ורק בכתם שמן רגיל, שמריח טוב, מחזיק מעמד לכמה שעות או יורד בכביסה.
2. כמו עם כל תכשיר – גם שמנים אתריים עלולים לעורר רגישות, בעיקר אצל תינוקות, ובעיקר אם מדובר בשמנים אתריים שאינם מאיכות משובחת. תמיד כדאי למרוח קצת מהשמן על האזור הפנימי של האמה ולראות אם הוא מרגיש לך נעים, או שהוא גורם לרגישות.
3. בדרך כלל עדיף שלא למרוח שמן אתרי על אזורים רגישים במיוחד – כמו ליד העיניים. למרות שיש שמנים שמתאימים גם לשימוש פנימי - אפילו בבליעה, ואפילו לתינוקות, כדאי תמיד להתחיל לאט, מעט ובעדינות. 
 

איך לבנות לך ערכת שמנים אתריים לשימוש יומיומי בבית

כמו שאת רואה, חלק מהשמנים שימושייים למטרות שונות, ומופיעים יותר מפעם אחת ברשימת ההמלצות. ארון התרופות שלי מורכב כמעט כולו מתרופות ביתיות פשוטות, קלות לשימוש, זולות ובריאות – כמו שמנים אתריים.
אם בהתחלה הייתי קונה בכל פעם שמן אתרי אחד, הרי שכיום יש לי כמה עשרות סוגים של שמנים אתריים, שאני משתמשת בהם במהלך השנה כולה.
אני ממליצה להחזיק תמיד בבית שמן לבנדר, שמן עץ התה, שמן אקליפטוס, ושמן רוזמרין. אלו שמנים זולים יחסית, שיאפשרו לך להתנסות באופן יומיומי כמעט בשמנים האתריים לצרכי עזרה ראשונה והרחקת מזיקים באופן טבעי.
 

איפה לקנות שמנים אתריים מומלצים - בזול

כשקונים שמנים אתריים כדאי לבדוק, לצד המחיר, גם את איכות ההפקה של השמן, וגם את הכמות שאת מקבלת – רוב השמנים האתריים נמכרים בארץ באריזות של 10 מ"ל, שאצלינו מתחסלות די מהר,
ובארץ, כמו כל דבר, יותר יקר.
לכן אני ממליצה להשוות מחירים מול האתר הזה. (כניסה דרך הלינק מעניקה הנחה של 10%)
לאחר כמה פניות הרכבתי גם  חבילה מיוחדת, הכוללת את השמנים השימושיים ביותר בכמות של  30 מ"ל, שאצלינו מספיקה לשנה, של: שמן אתרי לבנדר, שמן אתרי עץ התה, שמן אתרי רוזמרין, ושמן אתרי אקליפטוס, וצ'ופר נוסף: בקבוק 10 מ"ל של שמן תפוז מתוק או שמן קמפור – לבחירתך.

שלחי 350 שח לביט מספר 052-5454613
והחבילה בדרך אליך!  

הכמויות שאני שולחת אמורות להספיק לך לשנה – אם מדובר במשפחה עם ילד או שניים, שנחבלים, נחתכים וחולים מדי פעם – כמו כל ילד נורמאלי (:
חבילה כזו תאפשר לך לטפל בתינוק וגם בשאר בני המשפחה באמצעות שמנים אתריים, לדחות מזיקים, וגם לצ'פר את עצמך בריחות טובים ובשידרוג קרם הפנים שלך.
אם את מעוניינת בשמנים נוספים, או רוצה שארכיב עבורך חבילה אחרת לצרכים מיוחדים – אשמח לעשות זאת עבורך.
תמיד אשמח לייעץ לך לגבי שמן אתרי מסויים, או לגבי בעיה של תינוקות או ילדים שאפשר לפתור באמצעות שמנים אתריים – הנה הלינק ליצירת קשר.
 
 
אם אהבת את המאמר – אשמח אם תשתפי אותו.
אם את רוצה לקבל את המדריך לתזונה נכונה לך ולמשפחה – כתבי לי בלינק הזה
 
©מיכל רון, מרץ 2018

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8