אינסומניה - 4 טיפים לטיפול טבעי ללא תרופות

אינסומניה – החדשות הטובות

החדשות הטובות הן שיש טיפולים פשוטים, קלים וטבעיים שיכולים לעזור לך למנוע נדודי שינה. לא חייבים לסבול!
אם קשה לך להירדם בלילה, אם את מתעוררת באמצע הלילה, או שהשינה שלך קלה, אם את מתעוררת אחרי מעט מדי שעות, או מתעוררת עייפה מאוד, כאילו לא נחת - זה לא חייב להיות ככה!
 

2 הסיבות העיקריות לאינסומניה

אינסומניה נגרמת בדרך כלל בגלל אחת מהסיבות הבאות (או בגלל שתיהן) –
 

1.אינסומניה בגלל סטרס

כשאנחנו במצב של סטרס הגוף נמצא במצב הישרדות. האינסומניה קורית משום שמערכת העצבים שלנו נתקעה על 'מצב חרום', והמערכת הסימפתטית – זו שאחראית על העוררות, משאירה אותנו כל הזמן ערים ולא מאפשרת לנו להרדם בגלל מצב החירום.
מה שירפא את הסטרס ירפא גם את נדודי השינה.
אפשר לטפל במצב מהשורש – בפסיכותרפיה, אבל בינתיים, הנה כמה טיפים שיעזרו לך להוריד את רמת הסטרס בחייך. הנה הלינק  והנה עוד אחד
 

2.אינסומניה בגלל מחשבות טורדניות

במצב של אינסומניה הראש תכופות רץ, ועובד 'פול גז בניוטרל'. המחשבות רצות, ואנחנו נמצאים באיזשהו מעגל סגור של משוב חיובי שאיננו מצליחים לעצור אותו. הכפתור  של השכל נתקע על ON, ואנחנו לא מצליחים לכבות אותו ולהירדם.
במקרה הזה אפשר למנוע אינסומניה עי כל הטכניקות שמסיטות אותנו מהראש ומחברות אותנו לגוף, כי כשתשומת הלב חוזרת לגוף הראש נרגע.
זה לוקח קצת יותר זמן, אבל תירגול של מדיטציה יכול לעזור לך מאוד בזה.
הנה מאמר שמסביר איך לעשות מדיטציה ב 10 דקות ביום – ולישון טוב יותר!
 
והנה עוד כמה טיפים שיעזרו לך לטפל באינסומניה ללא תרופות:
 

תזונה בריאה לטיפול באינסומניה

1. תזונה שמונעת נדודי שינה: אורז מלא

במצב של אינסומניה קשה אפשר לאכול כל יום אורז מלא, עד שהשינה מתאזנת, ואז להמשיך ולשמור על פעמיים – שלוש בשבוע.
אורז לבן לא טוב. רק מלא! אם זה לא טעים לך, תחשבי שאת אוכלת את זה בתור תרופה לאינסומניה. לא ממכר, ואפילו בריא!
אם את צריכה מתכונים – הנה כמה: מתכונים טבעוניים עם אורז מלא.
 

2. תזונה לריפוי אינסומניה: שורשים

כדאי כל יום לאכול שורש - בטטה, סלק, גזר, ארטישוק ירושלמי, וכד'.
אפשר במרק, אפשר חיים (גזר בארוחת צהרים), אפשר להכין מהבטטה פירה, אפשר להפוך את הסלק לסלט, או בכל אופן אחר שנראה לכם.
בבוקר, בצהרים או בערב. לא ממש משנה.
השורשים מחברים אותנו לקרקע, לגוף, שמגיב ברגיעה – ונדודי השינה נרגעים גם הם.
את לא צריכה להאמין, אבל כדאי לך לנסות – אולי תגלי שזה עובד?
 

3. תה מרפא אינסומניה!

תה פסיפלורה ידוע בתכונותיו המרגיעות. פשוט, במקום קפה, תה או מים, כדאי להכין לעצמנו חליטת פסיפלורה, ולשתות ממנה במשך היום ליטר אחד או יותר – אולי אפילו תשכחי מזה אינסומניה. 
תה פסיפלורה אפשר להשיג בכל חנות טבע. זה בא בשקיות עם עלים בתיפזורת, ונקרא גם 'שעונית' (כי הפרחים הם בצורת שעון), וזה אפילו לא יקר!
לוקחים כף גדושה מהעלים, שמים בכלי, ומוסיפים ליטר מים רותחים, ואת החליטה שותים במשך כל היום, או בעיקר בערב.
אפשר בטח גם לקנות תיונים, אבל זה יותר יקר. 
אפשר לחלוט גם תה קמומיל או תה מליסה, שגם הם ידועים כתרופה לנדודי שינה. פשוט, תה פסיפלורה משפיע מהר יותר וחזק יותר אצל רוב האנשים. עוד חליטות מרגיעות לנדודי שינה
 

טיפולים טבעיים לנדודי שינה

לפעמים אפשר לטפל באינסומניה פשוט עי טיפולים מרגיעים כמו שיאצו, רפלקסולוגיה או הילינג, ולפעמים לנדודי השינה יש סיבה, ואנחנו באמת דואגים בגלל משהו בחיים שלנו.
אחת מטכניקות הריפוי האהובות עלי, הילינג בשיטת EMF, מטפלת בשני הגורמים לאינסומניה – היא גם מרגיעה מאוד, וגם פותרת בלי 'לחפור' בעיות רגשיות וקונפליקטים שאולי גורמים לנדודי שינה. אם מעניין אותך לקרוא עוד על השיטה הזו – הנה הלינק.
 
למרגלית,שכבר אחרי הפגישה הראשונה ישנה 8 שעות רצוף!
©מיכל רון, יוני 2008

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.