סרטן המעי הגס - 6 טיפולים טבעיים. סיכום הספר 'לא לסרטן' / שרייבר

שלחי לחברה

סיכום הספר 'לא לסרטן' של דויד סרוואן שרייבר:
טיפול טבעי בסרטן המעי הגס

אם את מחפשת ספר שיעזור לך במאבק שלך בסרטן המעי הגס – הספר 'לא לסרטן' של ד"ר דויד סרוואן-שרייבר הוא הספר הטוב ביותר עבורך.
קראתי את הספר הזה במסגרת עבודתי במרכז לרפואה משולבת–משלימה למטופלי סרטן בבי"ח איכילוב, שבה עבדתי כשנפתחה בשנת 2008, ואני ממליצה על הספר הזה לכל מי שחלה בסרטן המעי הגס או בכל סרטן אחר, ולכל מי שמעדיפה שלא לחלות בסרטן לעולם.
זה ספר מעולה, קריא, וקל ליישום.
את הסיכום אני מביאה עבור מי שאין לה את הזמן או הכוח לקרוא את הספר, והוספתי עליו עוד כמה טיפים שעזרו רגשית או פיזית לאנשים שאיתם עבדתי.
 

טיפול טבעי בסרטן המעי הגס עי חיזוק המערכת החיסונית

הרפואה הקונבנציונלית עושה כל שביכולתה כדי לעזור לך להבריא, וזה כולל כימותרפיה, הקרנות וניתוחים.
יחד עם זאת, יש לך גם מערכת חיסונית, שתפקידה למנוע את מחלת הסרטן, או להלחם בה – כמו שהיא נלחמת בכל מחלה אחרת.
אם לקית בסרטן המעי הגס – סימן שהמערכת החיסונית שלך חלשה ולא הצליחה למנוע אותו – אולי משום שיש עליה עומס יתר. לכן, אם תעזרי לה עי חיזוק המערכת החיסונית, תוכלי להתמודד טוב יותר עם סרטן המעי הגס, ואני גם מכירה אישית אנשים שהחלימו לגמרי מסרטן, אך ורק עי טיפול טבעי שהתבסס על חיזוק המערכת החיסונית!
 

טיפול טבעי בסרטן - לפי הספר 'לא לסרטן'

משום שאינני רופאה, אני עוסקת אך ורק בטיפול טבעי – פיזי ונפשי.
ומבין כל הדרכים לטיפול טבעי בסרטן שמופיעים בספר 'לא לסרטן' הבאתי כאן אך ורק טיפולים טבעיים והמלצות שהן:

  • שיטות שימושיות. אם חשבתי שטיפול טבעי מסוים הוא מאוד מוצלח, אך קשה ליישם אותו, לא הבאתי אותו כאן.
  • מוצרים זולים. חמוציות, למשל, הן בריאות מאוד, אבל גם יקרות. לכן, למרות שהן מצוינות כטיפול טבעי לסרטן, לא הזכרתי זאת בסיכום.
  • הבאתי רק המלצות שמוסכמות על כולם כטיפול טבעי יעיל בסרטן, או שלפחות יש להן תיעוד טוב מאוד בספרות המדעית. על מוצרי סויה, למשל, אינני ממליצה ישירות במאמר, בגלל חילוקי הדעות לגביהם.
  • הבאתי רק המלצות חיוביות לטיפול בסרטן המעי הגס. אני מאמינה בלהגיד לאנשים מה כן לאכול, במקום מה לא לאכול. אם תבחרו ליישם את המלצות התזונה הבריאה, או להכין את מתכוני הבריאות הטבעוניים שאני מביאה באתר, אתם עלולים לגלות שדי פשוט לוותר על מזון 'לא בריא' לטובת מזון בריא.

 

3 גורמים לסרטן המעי הגס

1. פחמימות ריקות

כוללות בעיקר סוכר לבן וקמח לבן, וגם אורז לבן, והן גורמות לא רק לעליה ניכרת בסיכון לחלות בסכרת, אלא גם לעליה ניכרת בסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. לכן, עד כמה שניתן, עדיף לוותר על פחמימות ריקות, ובמקום לאכול 'מלא'. את הסוכר הלבן ניתן להחליף בסטיביה; את הקמח הלבן ניתן להחליף בקמח מלא; ואת האורז הלבן באורז מלא. לוקח אולי כמה שבועות להתרגל, אבל מרוויחים בריאות.
 

2. טבעונות כטיפול טבעי בסרטן המעי הגס

גם אם הצלחתי להבהיל אותך, אני מזכירה שעדיף לא לנקוט בגישת - הכל או כלום, אלא לראות איזה טיפול טבעי מתאים לנו, ועד כמה מתאים לנו לשלב דברים מסוימים בחיינו. קיצונות אינה דבר טוב.
אני רק רוצה להזכיר שתוחלת החיים של צמחונים גבוהה ב 10 שנים מתוחלת החיים של אוכלי בשר – שמכיל הרבה מאוד רעלים. מסיבה זו טבעונות, או אפילו רק צמחונות, יכולה מאוד לעזור לך, או אפילו להוות טיפול טבעי בפני עצמו, בתהליך ההחלמה שלך מסרטן המעי הגס.
עד כמה שניתן, כדאי לוותר על אכילת מוצרים מהחי, קרי: בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב – כשמוצרי החלב הם בעלי הערך התזונתי הנמוך ביותר לגוף, והם מכילים את הכמות הגבוהה ביותר של רעלנים, כך שמהם הכי עדיף להימנע, לפחות כך למדנו במרכז לרפואה משולבת-משלימה למטופלי סרטן בביה"ח איכילוב.
אני יודעת שקשה לעקוב אחרי ההמלצה לעבור לטבעונות, אבל ישנם 2 טריקים שאולי יעזרו לך. הטריק האחד הוא להסתפק ביום או יומיים של טבעונות בשבוע, או להיפך – להרשות לעצמנו בסוף השבוע, למשל, לאכול גם מזון מהחי. הטריק השני הוא לא לקנות מוצרים מהחי הביתה, אלא לאכול אותם רק בחוץ – במסעדה, אצל חברים, וכד'.
 

3. פסיכותרפיה כטיפול טבעי בסרטן

לואיז היי טוענת שכל מחלה פורצת על רקע רגשי כלשהו, ולכן פסיכותרפיה יכולה לעזור במניעת מחלות, ואני מסכימה איתה.
בנוסף לריפוי הגורם הרגשי שהחליש את מערכת החיסון שלך והפך אותך פגיעה לסרטן, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להרוויח מתמיכה רגשית ומליווי רוחני בזמן הקשה הזה – וגם זה תפקידה של הפסיכותרפיה.
אחד המטפלים במרכז לרפואה משולבת-משלימה אמר בזמנו שסרטן = הסר טינה.
בספר 'לא לסרטן' דר סרוואן-שרייבר ממליץ כמה שיותר להימנע מרגשות 'שליליים' כדוגמת כעס, משום שרגשות כאלה מחלישים מאוד את המערכת החיסונית, ומפריעים לה לרפא אותך! אי אפשר, לדעתי, להימנע מרגשות שליליים, אבל בהחלט אפשר להשתמש בהם למודעות עצמית ולהעצמה אישית – ומאמרים ורעיונות נוספים מופיעים גם באתר הזה - לינק.
 

2 המלצות כלליות לטיפול ומניעה של סרטן המעי הגס 

לפי הספר 'לא לסרטן' 

שתיית מים לטיפול בסרטן המעי הגס

שתיה מרובה של מים יכולה לעזור לך להתגבר על מחלת הסרטן. לא מדובר על שתיה של גלונים כל יום – כי הדבר רק יעמיס על הכליות, אך אם תקפידי לצרוך מדי יום ליטר וחצי או שני ליטרים של מים מסוננים או של תה צמחים – תקלי על תפקודה של המערכת החיסונית. המים שאנו שותים מכילים תכופות רעלים כדוגמת תרכובות הפלואור המוחדרות למים, ולכן עדיף לשתות מים מסוננים.
מים מינרליים בבקבוקי פלסטיק סופחים רעלנים שמשתחררים מהפלסטיק בחום (כשהם עומדים בשמש בחנות) או בקור (במקרר) – כדוגמת ביספינול A, שידוע כחומר מסרטן, ולכן אסור לשימוש בבקבוקים המיועדים לתינוקות.
 

סיבים תזונתיים לסרטן המעי הגס

אחת הדרכים העיקריות שעל ידם מונע הגוף את סרטן המעי הגס היא עי הסיבים התזונתיים, שמברישים מבפנים את דפנות המעי, ועוזרות לו להתנקות מרעלים.
סיבים תזונתיים אפשר לקחת גם כתוסף תזונה – ואם זה מעניין אותך כתבי לי, ואשמח לשלוח לך קופון, אבל יש גם דרכים טעימות יותר לצרוך סיבים תזונתיים, כדוגמת דייסת קוואקר בבוקר – עדיף על בסיס מים, ואפשר בכייף להוסיף צימוקים – עדיף אורגניים.
כל הירקות והפירות מכילים אף הם סיבים תזונתיים – להבדיל מהמזון מהחי. אם את מורידה את כמות הצריכה של גבינות ובשר, לדוגמא, את יכולה בעודף שנשאר לך לעבור לצריכת ירקות ופירות אורגניים (:  אני קונה ברשת ניצת הדובדבן משום שאני מאמינה להם, ושם הפרשי המחירים מהשוק לא ככ גדולים בדרך כלל.
אפשר להסתפק ולקנות אורגני רק ירקות עליים כדוגמת חסה ומנגולד, ו/או פירות וירקות שיותר מועדים 'לספוג' את הרעלים מהריסוס, כדוגמת ענבים, תפוחים וגזר. עוד אפשרות היא לקלף את הירקות והפירות שאת קונה, אעפי שכך את גם מורידה הרבה מהסיבים התזונתיים שלהם.
 

תזונה מיטיבה לסרטן המעי הגס

מחקרים מוכיחים שמזונות שונים מועילים למניעת סרטן המעי הגס, ויכולים גם לעכב את התקדמותו לאחר שפרצה המחלה. ביניהם אפשר למנות את:
תה ירוק: מומלץ לשתות כמה כוסות ביום. אפשר להכין מראש קנקן ולשמור את התה בתרמוס, או להניח לו להצטנן, ולשתות במשך היום. 
אומגה 3. אפשר לאכול 3 פעמים בשבוע דגי מים עמוקים, כדוגמת סלמון או טונה, אבל אני מוצאת שהכי פשוט והכי זול לקחת 1 או 2 כמוסות כל יום, עדיף ממקור צמחי, שאינו מכיל כספית. הנה לינק עם קופון לרכישת אומגה 3.  
כורכום ופלפל התגלו כמעכבי סרטן. אפשר להוסיף אותם לתבשילים, אבל יותר טעים לקנות תערובות מוכנות של קארי או חוואייג', ואפשר גם לקחת כמוסות כתוספי תזונה.
פטריות שיטאקה נמצאו אף הן כמעכבות סרטן. אפשר לקנות אותן כבר חתוכות בתפזורת, ואז זה גם לא מאוד יקר, להשרות קצת לפני הבישול, ואז להוסיף לשאר החומרים.
 

התעמלות לסרטן המעי הגס ולחיזוק המערכת החיסונית

התעמלות היא אחד הגורמים שהכי תורמים לחיזוק המערכת החיסונית – שנלחם עבורך בסרטן המעי הגס, והדבר הוכח שוב ושוב במחקרים שונים, ובסוגים שונים של מחלת הסרטן. לדוגמא: 30 דקות הליכה במשך 3-5 פעמים בשבוע, הורידה לחצי את ההסתברות להופעה חוזרת של סרטן השד אצל חולות!!!
וזה יכול להיות קל ופשוט, גם אם את לא מחובבי ההתעמלות. אפשר ללכת 3 פעמים בשבוע ברגל לעבודה, או לרדת 2 תחנות קודם, ואפשר גם לשלב את ההתעמלות עם הטיפ הבא:
 

כלב יכול לעזור לך להחלים מסרטן המעי הגס!

אם זה נשמע לך מצחיק, כנראה שאף פעם לא היה לך כלב!
מחקרים מוכיחים כי 10 דקות של ליטוף כלב או חתול מורידה את לחץ הדם ותורמת רבות לחיזוק המערכת החיסונית.
טיול עם הכלב בחוץ יעזור לך גם להרגיש טוב יותר, ויתן לך את המוטיבציה לעשות ספורט (:
 

מדיטציה ודמיון מודרך לסרטן המעי הגס

 
הדבר שהכי מחליש את המערכת החיסונית הוא מתח ולחץ רגשיים, ואלה נוצרים בעיקר בגלל פחד, חרדה, אשמה, בושה, בדידות, כעס, עצב, וכד'. אלו החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שכל אלו ניתנים לריפוי – עי מדיטציה, דמיון מודרך, או פסיכותרפיה. כל אחת מהן – לפי מה שמתאים לך, מורידה את רמת המתח ואת החרדה, מחזקת את המערכת החיסונית, וכך תומכת בתהליך ההבראה.
ובונוס נוסף – יש גם אנשים שמוכנים להשתמש במחלה ובזמן ההחלמה כהזדמנות למצוא משמעות חדשה ועמוקה יותר בחיים, כדי ליצור בהם יחסים יותר קרובים ויותר אהבה.
 
אם יש לך עוד שאלות – אני תמיד זמינה בלינק הזה.
מתפללת להחלמתך המלאה והמהירה,
© מיכל רון, ינואר 2010 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8