3 טיפים לטיפול טבעי בנדודי שינה

טיפול טבעי ומהיר בנדודי שינה - אינסומניה

בשנה השניה ללימודי עבדתי עם מטופלת שהגיעה בגלל בעיות שינה.
תוך עשר פגישות היא הגיעה למצב שהשותפה היתה צריכה להעיר אותה בבוקר, כי היא לא התעוררה אפילו מהשעון המעורר.
הנה איך גם אתה יכול לעשות את זה:
 

1. טיפול בנדודי שינה עי ריפוי סטרס ולחץ נפשי

טיפול רגשי יכול להוריד מאוד מהר ומאוד בטוב את רמת הסטרס והלחץ הנפשי שאנחנו מרגישים. למעשה, כמעט לעולם הסטרס שאנחנו מרגישים מקורו בפחד, בכעס, בעצב, וכדומה, ואם אנחנו לומדים לפרוק את הרגשות האלה בצורה בונה ויעילה (משמע – בקלות ובטוב, בלי לפגוע בעצמנו ו/או באחרים) אנחנו מרוויחים לא רק בריאות טובה, אושר ויחסי אנוש משופרים, אלא גם את הטיפול הטבעי והיעיל בנדודי שינה.
איך עושים את זה? הולכים לטיפול, משתמשים בטכניקות המתוארות במאמרים השונים, או מצטרפים לקורס אינטליגנציה רגשית.
הנה דוגמא לתרגילים שאתה יכול לעשות עם עצמך בבית
 

2. טיפול בנדודי שינה עי מדיטציה ודמיון מודרך

מדיטציה מהסוג המרגיע, כמו שמתואר במאמר שני סוגים של מדיטציה להרגעה יכולה מאוד לעזור לרפא נדודי שינה. גם קלטות מדיטציה שונות, דמיון מודרך או מוזיקה מרגיעה יכולות לעזור במקרה הזה.
אפשר פשוט לשכב, ובמקום שהמחשבות ירוצו – לדמיין סיטואציה משמחת או מרגיעה, או להמציא לעצמנו סיפור נעים.
גם את הטכניקה הזו אפשר ללמוד לבד, או עם מורה. היא מאוד יעילה ועוזרת לא רק לטפל בנדודי השינה, אלא גם לשפר את החיים.
 

3. טיפול בנדודי שינה עי חיזוק הבטחון העצמי

הרבה פעמים נדודי שינה נוצרים משום שהגוף בטוח שהוא במצב חירום, או משום שהראש לא מצליח לעצור את המחשבות הרצות. לפעמים פשוט לשכב בשקט במיטה על הגב, להניח ידיים על הבטן או על הלב, ולדבר אל הגוף או אל הראש דברים מרגיעים בשקט, כאילו היינו מנסים להרגיע ילד קטן שפוחד – אפילו שזה נשמע דבילי - יכול לעבוד משהו משהו.
פשוט להגיד לעצמנו דברים כמו 'הכל בסדר', 'מחר בבוקר אני אטפל בזה' (ולעשות את זה, כי אסור לשקר לעצמנו!), 'אלוהים שומר עלי', או כל מה שעוזר ומרגיע אותנו – יכול לעזור.
 

סיכום והשראה: לוותר על נדודי השינה, להרוויח מודעות עצמית והעצמה

סיפרתי בתחילת המאמר על התלמידה שהגיעה בגלל בעיות שינה, ותוך עשר פגישות כבר לא התעוררה אפילו מהשעון המעורר.
חשבתי שכשנפתרה הבעיה היא תפסיק לבוא, אבל היא בכל זאת המשיכה. כששאלתי אותה למה, היא ענתה לי – "את לא מבינה. פעם החיים שלי היו על העבודה. עכשיו החיים שלי זה על עצמי."
ריפוי נדודי השינה יכול להיות גם מהיר, גם קל, וגם מעצים. הוא יכול להיות התחלה של חיים חדשים עבורך, והזדמנות להגיע עם עצמך למחוזות שאפילו לא חלמת שתצליח להגיע אליהם.
 
שיהיה בהצלחה, ואם תרצה הכוונה או הנחיה בדרך – אפשר לפנות  אלי כאן
©מיכל רון, יוני 2008

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.