3 דרכים לחיזוק המערכת החיסונית

שלחי לחברה

1. תזונה נכונה לחיזוק המערכת החיסונית

תזונה בריאה היא הבסיס למערכת חיסונית מתפקדת. אוכל בריא כולל דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות. כדאי להמנע ככל הניתן ממזון מעובד ומשומר וממוצרי מזון מהחי (בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים שאינן ביצי חופש).
גם שורשים מחזקים מאוד את המערכת החיסונית. כדאי להכניס לתפריט שורש/ים כל יום - גזר, סלק, בטטה וכד'.
נוגדי חימצון ותוספי תזונה תורמים לחיזוק המערכת החיסונית כשהם מוסיפים למזונך את מה שלא אכלת, ועוזרים לך לנקות את הרעלים שנשמת, שתית ואכלת במהלך היום. את תוספי התזונה שמומלץ לקחת מדי יום אפשר למצוא בלינק הזה, ואשמח גם להמליץ לך על תוספים אחרים. 
חליטות צמחים לחיזוק המערכת החיסונית הינן דרך נוספת לשמור על בריאותך. תה ירוק, קמומיל וקינמון יכולים לעזור לך גם להבריא, וגם למנוע את המחלה הבאה. שתיה של תה ירוק, למשל, מורידה את ההסתברות ללקות בסרטן; קמומיל מרגיע ומחזק את המערכת הפרה-סימפתטית ואת המערכת החיסונית. אפשר להכין בבוקר חליטה, ולשתות במשך היום – לשים בקנקן גדול חצי כפית תה ירוק (אני אוהבת את חברת Gun Powder), כף גדושה פרחי קמומיל, וחצי כפית קנמון; לשפוך מעל ליטר וחצי מים רותחים; להשאיר להחלט במשך 10-5 דקות, ולשתות.
ניקוי רעלים לחיזוק המערכת החיסונית אם יש לך נטיה 'לתפוס כל וירוס שעובר בסביבה', יכול להיות שמערכת החיסון שלך חלשה – אולי בגלל הצטברות רעלים בגופך. סימנים אחרים יכולים להיות עייפות, ריח רע מהפה ו/או מהגוף, עצבנות, ועוד. במקרה כזה כדאי לך להתחיל בתהליך של ניקוי רעלים – תהליך כזה יכול להיות בעל עצימות נמוכה או גבוהה – לפי מה שמתאים לחייך כרגע. בכל מקרה, כדאי להתחיל, אפילו בדברים קטנים. בלינק הזה יש את סיכום השיטות המומלצות לניקוי רעלים מהגוף.
 

2. ספורט לחיזוק המערכת החיסונית

ספורט הוא אחד הדברים שהכי תורמים לחיזוק המערכת החיסונית. אפילו פעילות של 20 דקות במשך כמה פעמים בשבוע, יכולה לעשות ניסים!
כל סוגי הספורט מחזקים את המערכת החיסונית, כך שכדאי לך לבחור משהו שיהיה לך כייף לעשות אותו, כדי שיהיה לך קל להתמיד, כולל הליכה, שחיה, ריצה, ריקוד, מדרגות, ועוד.
 

3. מצב רגשי שתומך בחיזוק המערכת החיסונית

המערכת החיסונית שלך איתנה בדיוק במידה שבה את מאושרת – בהתאם למצב הרגשי שלך.
עצב, דאגות, כעס, בושה, ובלבול יוצרים סטרס, פוגעים ביכולת התיפקוד שלך ובאפשרות שיש לך להרגיש טוב עם עצמך, עם אחרים, ועם החיים באופן כללי, ואלו בתורם פוגעים במערכת החיסון שלך, בחוזקה וברמת התיפקוד שלה.
אם נגיד את זה בקיצור – אושר תורם לחיזוק המערכת החיסונית, וכל הדברים האחרים פוגעים בה, כך שממש כדאי לך גם להיות מאושרת, וגם להנות ממערכת חיסונית משופרת, נכון?
אם את רוצה לקבל חינם קורס שילמד אותך לרפא רגשות כמו פחד, עצב, דיכאון, בדידות, כעס, חרדות, וכד' – כתבי לי, ואשלח לך את המדריך לטיפול רגשי עצמי בלינק הזה.  
 

סיכום: בריאות משופרת בצעדים פשוטים עי חיזוק המערכת החיסונית

שינויים קטנים בתזונה שלך,
פעילות ספורטיבית שמשתלבת בחיי היומיום,
וטיפול במה שמפריע לך בחיים ברמה הרגשית –
לא רק יעזרו לך לחזק את המערכת החיסונית שלך,
אלא גם יהפכו את החיים שלך לטובים יותר - מעכשיו!
 
שיהיה בהצלחה (:
© מיכל רון, נובמבר 2010 
 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8