איך להפסיק לעשן - 5 טיפים שיעזרו לך לעשות את זה קל

שלחי לחברה

איך להפסיק לעשן – בכללי, ובטיפים קטנים

במאמר הקודם דיברנו על איך לגייס את השכל, הרגש, הנשמה וההתנהגות שלך כדי להפסיק לעשן.
עכשיו נעבור לרמת המיקרו, ונראה איזה דברים קטנים שתשני ביומיום שלך יעזרו לך להפסיק לעשן.
 

הדבר הכי פשוט כדי להפסיק לעשן

הוא לקנות סיגריות בבודדת. ואת יודעת מה – בהתחלה אפשר גם בשלישיה (:
נכון, זה ממש מעצבן, בעיקר אם את לא גרה מעל פיצוציה, אבל אם לא תהיה לך ברירה, ותהיי חייבת ללכת כמה פעמים ביום במיוחד כדי לקנות סיגריה – יש לי הרגשה שגם תהיי יותר בכושר, גם תרדי במשקל, וגם תעשני פחות.
אפשר למצוא כל מיני דרכים קצת יותר מתונות כדי לרדת בכמות הסיגריה עד שנפסיק לעשן, כמו להשאיר את הסיגריות ברכב, בתיבת הדואר, בארון החשמל של השכנים מלמעלה, כל מה שיהפוך את הסיגריות לפחות נגישות, ולפחות 'נוחות', כל מה שיאלץ אותך לצאת מהבית כדי לעשן,
או כל מה שיעשה לך יותר נוח להפסיק לעשן מאשר להמשיך לעשן (:
 

איך להפסיק לעשן עי ספורט (וסליחה על הבנאליות)

הספורט גם עוזר לנו לשחרר את רגשות שליליים שאנחנו חווים עם הגמילה – כעס, עצבנות ותיסכול, וגם מאפשר לנו לראות ש"יש תמורה לאגרה" – כבר אחרי כמה ימים 'נקיים', או 'נקיים יחסית', אם נתאמן כל יום או כמעט כל יום, נוכל להרגיש שקל לנו יותר לנשום, שאנחנו נושמים טוב יותר, ושקל וכייף לנו יותר לעסוק בפעילות ספורטיבית.
נכון, זה ממש מעצבן וממש לא בא, אבל כשתרגישי את הקריזה זוחלת מלמטה יהיה לך יותר קל ללכת ולעשות ספורט.
ואני ממש לא מתכוונת לחדרי כושר. אני מתכוונת לעלות במדרגות עד קומה 4 ולרדת בחזרה או לרוץ מסביב לבלוק – 5 דקות, גם נותן קצת זמן לסידורים, ואת תמיד יכולה לעשות כאילו את רצה לאוטובוס או מאחרת לקחת את הילד מהגן (:
בקיצור – להזיז את הגוף באופן שדורש מאמץ קצר, שיעזור לך להוציא את הקריזה ולא ייאלץ אותך לתכנן מראש את הלו"ז שלך.
 

איך להפסיק לעשן עם מיץ תפוזים

את מיץ התפוזים – עדיף סחוט טרי, כדאי לשלב כמה פעמים במהלך היום. כשאנחנו משקיעים וסוחטים לעצמנו מיץ אנחנו גם מעסיקים את הידיים, וגם מרגישים שאנחנו משקיעים בעצמנו כדי שיהיה לנו טוב. וגם מיץ תפוזים הולך ממש גרוע עם סיגריה ):
גם כמוסות של ויטמין C (500 מיליגרם) יכולות לעזור לנו לדכא את הרצון לעשן ולהקל על תסמיני הגמילה. היות וויטמין C מופרש בשתן מותר לקחת אפילו 2 או 3 כדורים ביום.
אם את מחפשת מקום לקנות ויטמין C לעיס, טעים ובזול + קופון – הנה הלינק
 

להפסיק לעשן עי חליטות תה מצמחי מרפא

צמחי מרפא בתפזורת כדי להכין חליטות תה אפשר למצוא בכל חנות טבע. כדאי לשים בערך כף גדושה של צמחים בתוך קנקן, להוסיף כליטר של מים חמים (בטמפרטורה שבין 60 ל- 100 מעלות), ולהמתין מספר דקות. את החליטה ניתן לשתות חמה או קרה. כדאי לשתות לפחות 2 ליטרים כל יום במהלך היום, לפחות במהלך השבועות הראשונים לגמילה.
החליטות יכולות להקל עלינו בכמה אופנים שונים – גם להרגיע אותנו, וגם להקל על הסימפטומים של הגמילה (כאבי ראש או שיעול, לדוגמא) – שנובעים מכך שהגוף מנקה את עצמו ומשתחרר מרעלים (דה-טוקסיפיקציה.)
אם אנחנו סובלים מאוד מעצבנות, חליטות של קמומיל ו/או פסיפלורה יעזרו לנו. נסו להמנע משימוש בסוכר - החליטות האלו די מתוקות כשלעצמן, ואם לא הולך – נסו להשתמש בסילאן (דבש תמרים), בדבש או בסוכר חום, ולא בסוכר לבן. (משום שסוכר לבן מדמה את ה'פיקים' של ההתמכרות, ובכך מקשה על הגמילה.)
 

צמחי מרפא להקלה על תסמיני הגמילה

כדי להקל על סימפטומים של התנקות מרעלים כדאי להשתמש בחליטות מסרפד, גדילן ושן-ארי, שעוזרים לתיפקוד הכבד – שמנקז רעלים מהגוף ומהדם, ומשתנים קלות.
תה ירוק, באופן כללי, מחזק את מערכת החיסון ונותן לנו אנרגיה 'טובה' ו'נקיה', או במלים אחרות – נותן לנו כוח להמשיך בתהליך הגמילה. עד כמה שניתן, כדאי להחליף את הקפה שאנחנו רגילים לשתות בתה ירוק.
אם קונים תה ירוק בתפזורת זה יוצא הרבה יותר זול מאשר לקנות תיונים. משתמשים רק בכמות מאוד קטנה של תה ירוק, משום שהוא מאוד חזק - כחצי כפית תה ירוק לכל ליטר של מים חמים.
את החליטות ניתן לשלב ביניהן – אפשר לשתות 2 כוסות של תה ירוק עם פסיפלורה או עם קמומיל כדי להתעורר בבוקר, ויחד עם זאת להישאר רגועים; במהלך היום במשרד אפשר לשתות 'תה לניקוז רעלים' – תערובת של סרפד, גדילן ושן ארי, שיקלו על תופעות הגמילה במהלך היום, ובערב, בשעות שלפני השינה, כדאי לשתות תה קמומיל שמרגיע ועוזר לנו להרגיש טוב עם יום נוסף שעברנו בלי לעשן.
עוד טיפים שיעזרו לך בניקוי רעליםהנה הלינק
 

הדרך הכי טובה להפסיק לעשן - לחגוג!!!

לחגוג!!! את היום הראשון שבו לא עישנו, את היום השני, את היום השלישי, את השבוע הראשון, את היום העשירי, את השבוע השני והשלישי, את היום העשרים, את החודש הראשון – בכל הזדמנות!!!
כדי לתת לעצמנו טפיחה קטנה על האגו, כדי לעודד את עצמנו, כדי להראות לעצמנו ולכולנו שאנחנו רציניים ונהנים מלעשות לעצמנו ולגוף שלנו טוב.
ה'חגיגה' יכולה להיות כל דבר שעושה לנו טוב, לבד או עם בן/ת זוג / חבר/ה - ללכת לים לשעה, לקחת חצי שעה חופש באמצע היום וסתם לשבת על ספסל בשמש (במקום הפסקת הקפה והסיגריה...), לקנות לעצמנו אוכל טעים, לקחת סרט בוידאו, לנסוע לאיפה שהוא כייפי – לעשות משהו טוב לעצמנו בתור פרס.
ומאיפה הכסף? מהסכום היומי שהיית מוציאה פעם על סיגריות, ועכשיו הולך לקופת החגיגות (:
 
שיהיה בהצלחה,
ומוזמנת תמיד לפנות אלי בלינק הזה,
© מיכל רון, ינואר 2008

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8